CC-BY-SA 4.0
BMBFSFJ/Redaktion und Layout DLR-PT
CC-BY-SA 4.0
BMBFSFJ/Redaktion und Layout DLR-PT
CC-BY-SA 4.0
BMBFSFJ/Redaktion und Layout DLR-PT
CC-BY-SA 4.0
BMBFSFJ/Redaktion und Layout DLR-PT
CC-BY-SA 4.0
BMBFSFJ/Redaktion und Layout DLR-PT
CC-BY-SA 4.0
BMBFSFJ/Redaktion und Layout DLR-PT
CC-BY-SA 4.0
BMBFSFJ/Redaktion und Layout DLR-PT
CC-BY-SA 4.0
BMBFSFJ/Redaktion und Layout DLR-PT
Quellen:
Baker, R. S., & Hawn, A. (2022). Algorithmic Bias in Education. International Journal of Artificial Intelligence in Education, 32(4), 1052-1092. https://doi.org/10.1007/s40593-021-00285-9
Gottschalk, F. & Weise, C. (2023). Digital equity and inclusion in education: An overview of practice and policy in OECD countries. OECD Education Working Papers No 299. Paris: OECD Publishing. https://doi.org/10.1787/7cb15030-en
KMK, Kultusministerkonferenz (2024, 10. Oktober). Handlungsempfehlung für die Bildungsverwaltung zum Umgang mit Künstlicher Intelligenz in schulischen Bildungsprozessen. https://www.kmk.org/fileadmin/veroeffentlichungen_beschluesse/2024/2024_10_10-Handlungsempfehlung-KI.pdf
Lee, J., Hicke, Y., Yu, R., Brooks, C., & Kizilcec, R. F. (2024). The life cycle of large language models in education: A framework for understanding sources of bias. British Journal of Educational Technology. https://doi.org/10.1111/bjet.13505